הריון לא רצוי

הריון לא רצוי

אחוז גדול של הריונות – יותר ממה שאת חושבת, הם הריונות לא מתוכננים ולא רצויים.

השפעתו של הריון כזה, שמגיע בזמן הלא מתאים, יכולה להיות הרסנית לחיים שלמים – של האם ושל התינוק. משום כך, נשים ונערות הנמצאות בתחילתו של הריון לא רצוי, יכולות לקבל במדינת ישראל פתרונות חוקיים שונים, המסייעים להן להתמודד עם המצב באופן המתאים להן ביותר.

יחד עם זאת, פניה לקבלת טיפולי הפסקת הריון מסוגים שונים עשויה להיות מורכבת ואף מאיימת עבור נשים ונערות הנמצאות במצב רגיש זה. 

כדי לעזור לך עם קבלת החלטה נכונה, שתשפיע על החיים שלך לטווח ארוך מאוד, אנחנו מציעים את שירותיו של הצוות המקצועי שלנו, לצורך ליווי ותמיכה בכל תהליך שתבחרי לעבור.

הריון לא רצוי

ועדה להפסקת הריון

החוק בישראל מתיר לבצע הפסקת הריון רק לנשים שקיבלו אישור של הוועדה להפסקת הריון. 

כדי לבצע הפסקת הריון באמצעות גרידה, או ניתוח, יש להגיש בקשה לועדה ולהמתין לאישור שלה, אך בישראל לא כל אישה יכולה לגשת לוועדה. 

מי יכולה להיעזר בשירותי הוועדה להפסקת הריון?

כל אישה מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40, במקים בהם יש הריון כתוצאה מיחסים אסורים כפי שמגדיר החוק  פלילי או גילוי עריות, נשים אשר קיים חשש כי ההיריון מסכן את בריאותה הגופנית והנפשית, קיים חשש כי העובר סובל ממומים פיזי או נפשיים, נשים שאינן נשואות ו/או הריון מחוץ למסגרת הנישואין.

יחד עם זאת, חשוב להבחין בין ועדה ציבורית להפסקת הריון לבין ועדה פרטית להפסקת הריון. יש נשים שמעדיפות לגשת לוועדה פרטית ואילו אחרות מעדיפות לגשת לוועדה ציבורית.

נשים ונערות רבות חשות מאוימות עם הצורך לפנות לוועדה להפסקת הריון, אך חשוב לדעת כי ניתן להגיע מוכנה לוועדה כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת אישור ואף ניתן להגיע עם מלווה, לצורך תמיכה רגשית, או כל תמיכה אחרת.

הפסקת הריון באמצעות כדורים

עד שבוע 9 להריון, ניתן לבצע הפסקת הריון על ידי נטילת כדורים אשר גורמים לזרימת וסת חזקה ולהפסקה של ההריון. ניתן ליטול את הכדורים רק לאחר אישור של הוועדה להפסקת הריון, במרפאה פרטית, מורשית למתן הכדורים, או בבית חולים.

הפסקת הריון כירורגית

בין שבוע 9 לשבוע 12, ניתן לבצע הפלה כירורגית, באמצעות גרידה, או שאיבה – גם בבית חולים פרטי. לאחר שבוע 12 ניתן לבצע הפלה כירורגית בתנאים מסוימים בלבד ורק בבית חולים ציבורי.

בשני המקרים מדובר על הליכים כירורגיים קלים יחסית, אשר מאפשרים לאישה לחזור לשגרה נורמלית בתוך זמן קצר.

את ההליך ניתן לצבע במרפאה פרטית, או בבית חולים – לאחר אישור הוועדה להפסקת הריון.

לסיכום, טיפול בהריון לא רצוי יכול להיות הרבה יותר קל ממה שאת חושבת. דברי איתנו וגלי איך אנחנו יכולים לעזור!

 

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן