גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית. 

גרידה מול הפלה בכדורים: מה ההבדלים בין השיטות?

הפסקת היריון עד שבוע 9 אפשרית באמצעות כדורים או גרידה, וזה המידע הנחוץ על שתי השיטות הללו:

הפסקת הריון באמצעות כדורים – הפסקת הריון שמתבצעת ללא הרדמה על ידי נטילה של שני סוגי כדורים בהפרש של 48-72 שעות. הכדור הראשון הוא מפיגין – כדור שחוסם את הורמון הפרוגסטרון שהגוף מייצר במהלך ההיריון וגורם לניתוק שק ההיריון מרירית הרחם. 

הכדור השני שיש ליטול הוא כדור ציטוטק: הציטוטק גורם לכיווץ הרחם וליציאה של תוכן ההיריון כשעתיים לאחר נטילתו. במשך מספר ימים לאחר נטילת הציטוטק, מתרחש דימום שמזכיר את מחזור הווסת ואת עלולה לחוות כאבים כתוצאה מכיווץ הרחם.

כדי לוודא שהפסקת התרחשה באופן תקין, הפלה באמצעות כדורים מלווה בבדיקת אולטרסאונד שהרופא המטפל מבצע כשבועיים לאחר התהליך.

הפסקת הריון באמצעות גרידה – הפלה בגרידה היא הליך ניתוחי שהיה קיים עוד לפני הפסקת הריון בתרופות והיא מתבצעת בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית. אורכה של הפלה יזומה בגרידה הוא כ-20 דקות, והיא מתבצעת בחדר ניתוח סטרילי. 

הפלה בגרידה מתבצעת בשבוע 5 עד שבוע 12 ובמקרים מסוימים ניתן לבצע את ההליך גם לאחר שבוע 12. בגרידה מרחיבים את צוואר הרחם תוך שימוש באולטרסאונד ושואבים את תוכן ההיריון משק ההיריון באמצעות צינור פלסטי. 

לאחר ההליך הרופא המטפל מוודא שהרחם התרוקן באופן מלא, ובמקרים מסוימים יש ליטול ציטוטק כדי לכווץ את צוואר הרחם ולייעל את התהליך.

בהשוואה בין שני סוגי הפסקת ההיריון כדורים נחשבים להליך בטוח יותר מפני שהם אינם פולשניים. בגרידה עלולים להתרחש זיהומים, בעיות בפריון, כאבים, דימום חזק, והיווצרות קרישי דם.

בכל הנוגע לאחוזי הצלחה, אחוזי ההצלחה של הפלה באמצעות כדורים הם 80%-90% לעומת 99% של הפסקת הריון בגרידה. 

בשני המקרים חשוב שיהיה לצידך אדם נוסף שישגיח עלייך ויוודא שאת לא סובלת מדימום כבד או תופעות לוואי אחרות לא רצויות. אם לאחר שעתיים מצבך הבריאותי תקין, את תשתחררי לביתך. במהלך השבועות לאחר הפסקת ההיריון חשוב להיות בהשגחת הרופא המטפל כדי לוודא שכל תוכן ההיריון יצא במלואו וכדי לוודא שאת לא חווה תופעות לוואי שדורשות טיפול רפואי.

בסופו של דבר הפסקת הריון באמצעות כדורים וגם באמצעות גרידה מהווים הליכים בטוחים, כל עוד הם מתבצעים תחת השגחה של רופא מתמחה. כדי לשמור על בריאותך ולהיות בטוחה שההפלה התרחשה באופן מלא, עלייך לפנות אל רופאת או רופאת נשים בעלי ניסיון בתחום שילווה אותך לפני, תוך כדי, ולאחר התהליך ויבצעו אותו באופן מקצועי תוך בדיקה של הרקע הרפואי והבריאותי שלך.

אולי גם יעניין אותך

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא

הפסקת הריון מוקדמת בכדורים

ההחלטה על ביצוע הפלה בשל סיבות רפואיות או כתוצאה משיקולים אישיים היא מעולם לא פשוטה. אולם, ההתפתחות של רפואת נשים וההבנה של מנגנוני ההיריון לעומק אפשרה להפוך את התהליך לפשוט הרבה יותר לעומת העבר. כיום ניתן לבצע הפסקת הריון יזומה לא פולשנית עם כדורים מיוחדים שממזערים את הסיכונים שבהפלה, ואלו הפרטים החשובים שעלייך לדעת לפני נטילת הכדורים.

למאמר המלא
דילוג לתוכן