הפלה יזומה

הפלה יזומה

הפלה יזומה היא הליך רפואי המתבצע בישראל רק לאחר אישור הוועדה להפסקת הריון, בהחלטה מודעת של האישה ההרה. לרוב נהוג לפנות לביצוע הפלה יזומה, כאשר מדובר על הריון לא רצוי, או כאשר ההריון מתפתח שלא באופן תקין.

הפלה יזומה

למה כדאי לקבל ליווי מקצועי?

ניתן לבצע הפלה תקינה עם מינימום סיכונים, בשלבים המוקדמים של ההריון – עד שבוע 12, באמצעות נטילת כדורים להפסקת הריון, או על ידי התערבות כירורגית.

בכל מקרה, מדובר בתהליך שאינו פשוט עבור רוב הנשים שנאלצות להתמודד איתו. משום כך, אנו מציעים שירותי ליווי מקצועיים, שעוזרים להתגבר על המכשולים הבירוקרטיים והרגשיים הטבעיים שנשים רבות מתמודדות איתם לקראת ביצוע הפלה יזומה.

הפלה יזומה באמצעות כדורים

ניתן לבצע הפלה יזומה באמצעות נטילת כדורים להפסקת הריון. הכדורים ניתנים בבית חולים, לאחר אישור של הוועדה להפסקת הריון.

ניתן לבצע הפלה בעזרת כדורים רק עד שבוע 9 להריון, אך זהו תהליך מהיר וקל, לאחריו האישה עשויה לסבול מתופעות לוואי קלות ולחזור במהירות לשגרה.

הפלה יזומה כירורגית

בין שבוע 9 לבין שבוע 12 להריון, ניתן לבצע הפלה באמצעות גרידה, או באמצעות שאיבה.

שתי הפעולות נחשבות כירורגיות ולכן מצריכות אשפוז – בבית חולים פרטי, או ציבורי.

גרידה פעולה כירורגית קצרה יחסית, במהלכה מרחיבים את צוואר הרחם כיד להוציא את ההריון.

שאיבה שאיבה לרוב מבוצעת בשליש הראשון של ההריון, על ידי צינורית פלסטיק דקיקה, מחוברת למשאבה. לעיתים יש לבצע הרחבה של צוואר הרחם כדי לבצע את השאיבה כראוי.

במקרים מסוימים מבצעים את ההליך בהרדמה מלאה.

מה קורה אחר כך?

פעולת ריקון הרחם צפויה להימשך כמה דקות בלבד. לאחר מכן, בדרך כלל נשארת האישה לאשפוז יום של כמה שעות לאחר הפעולה הכירורגית. 

גם לאחר שחרור מאשפוז, בדרך כלל יש לנוח בבית עד 48 שעות לאחר ההפלה. לעיתים יש גם ליטול אנטיביוטיקה – כדי לעזור לגוף להילחם בזיהומים אפשריים.

רוב הנשים יכולות לחזור לשגרה מלאה תוך יומיים – שלושה, אם כי ייתכנו דימומים תקינים עד שבועיים לאחר הפעולה. כעבור כמה ימים אפשר גם לחזור לפעילות גופנית מלאה ואף לקיים יחסי מין, בתנאי שאין דימומים.

לסיכום, ביצוע הפלה יזומה הוא הליך נפוץ ומקובל, אשר עשוי להיות מורכב רגשית ובירוקרטית. משום כך, אל תישארי לבד ואל תהססי! צרי איתנו קשר כדי שנוכל לעמוד לצדך לכל אורך הדרך!

 

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן