כל מה שאת צריכה לדעת לקראת ניתוח להצרת הנרתיק

כל מה שאת צריכה לדעת לקראת ניתוח להצרת הנרתיק

ניתוח להצרת הנרתיק מהוה פעולה כירורגית אסתטית בעיקרה המיועדת לנשים המתמודדות עם מצבי התרחבות של הנרתיק כתוצאה מלידות מרובות ועלייה בגיל הכרונולוגי. מצב זה עלול לפגוע באיכות חיי המין של האישה ובן זוגה ואף להוות מטרד אסתטי המלווה גם בהופעת כאבים באזור הנרתיק במהלך פעילות ספורטיבית. 

ניתוח להצרת הנרתיק

ההליך הניתוחי – מה חשוב לדעת?

ניתוח להצרת הנרתיק הוא ניתוח קצר (אורך כ-שעה לערך) המבוצע תחת הרדמה מקומית או תחת הרדמה מלאה. במהלך הניתוח, מתבצע חיתוך של הדופן האחורית של הנרתיק וזאת לצורך הפרדת דופן הנרתיק מאיברים סמוכים. לאחר פעולת החיתוך מתבצע חיבור של דפנות הנרתיק לעובי של עד 2 אצבעות הנחשב לעובי תקין של הנרתיק.  

לפני ואחרי ההליך הניתוחי – מה חשוב לדעת? 

בדומה לכל ניתוח אחר, גם אסתטיקה וגינלית כמו ניתוח להצרת הנרתיק כולל הכנה מוקדמת במסגרתה המטופלת עוברת סדרת בדיקות התאמה להליך הניתוחי במהלכן יוחלט האם היא כשירה להליך הניתוחי או לאו. כחלק מההכנה לקראת ההליך הניתוחי, נשים מסוימות נדרשות לנטילת תרופות וזאת בהתאם להמלצת הרופא המנתח. הניתוח עצמו אורך כשעה ולאחריו אין צורך באשפוז למעט השגחה רפואית למשך מספר שעות. בימים הראשונים שלאחר הניתוח, עלולים להופיע כאבים מקומיים באזור המנותח, כאשר תקופת ההחלמה הראשונית כוללת מנוחה והימנעות מכל פעולה מאמצת במשך חמישה עד עשרה ימים בהתאם למצבה של המטופלת. בכאבים המופיעים לאחר הניתוח ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים במינונים הנקבעים על ידי הצוות המטפל. חשוב לציין שבמהלך תקופת ההחלמה הראשונית, מומלץ להימנע לחלוטין מקיום יחסי מין ולחזור לפעילות מינית רק לאחר עשרה ימים עד שבועיים. 

סיבוכים אפשריים 

ניתוח להצרת הנרתיק הוא ניתוח מקומי עם שיעורי הצלחה גבוהים ושיעורי סיבוכים נמוכים, אך בדומה לכל הליך כירורגי אחר, גם בניתוח מסוג זה עלולים להיווצר סיבוכים כגון: 

  • תחושה כללית לא טובה  המלווה בכאבי ראש, בחילות, קשיי נשימה וכדומה – תופעות אלו מתרחשות בעיקר על רקע השפעות ההרדמה המלאה במקרים בהם הניתוח בוצע תחת הרדמה מלאה. 
  • זיהום מקומי – בכל ניתוח עלול להיווצר זיהום באזור המנותח, אך חשוב לציין שהסיכוי להיווצרות זיהום הוא נמוך וגם במקרים בהם הוא נוצר ניתן לטפל בו באמצעות טיפול אנטיביוטי והוא חולף תוך מספר ימים. 

על אף הסיבוכים האפשריים לניתוח הצרת הנרתיק, חשוב לציין שמדובר בהליך ניתוח פשוט יחסית עם שיעורי הצלחה גבוהים ושיעורי סיבוכים נמוכים, אך יחד עם זאת, קיימת חשיבות רבה לקבלת מידע רפואי מקיף על ההליך הניתוחי וקיומן של בדיקות התאמה לקראת התהליך.

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן