הפלה בכדורים מול גרידה – יתרונות מול חסרונות

הפלה בכדורים מול גרידה – יתרונות מול חסרונות

הפלה יזומה, עד השבוע ה-9 להריון, מתאפשרת בשתי שיטות עיקריות: גרידה הידועה גם בשם הפלה ניתוחית ובאמצעות כדורים במה שמכונה הפלה תרופתית. אם גם אתן מתלבטות בין הפלה בכדורים מול גרידה, בעמוד שלפניכן תוכלו למצוא יתרונות מול חסרונות לכל אחת מהשיטות.

הפלה בכדורים מול גרידה

הפלה ניתוחית – גרידה

גרידה היא פעולה ניתוחית הניתנת לביצוע תחת הרדמה מלאה והיא נמשכת כ-30 דקות. פעולה זו נחשבת אומנם לשיטה בעלת שיעורי סיכון נמוכים, אך יחד עם זאת ובדומה לכל הליך ניתוחי אחר, גם בפעולת הגרידה ישנם סיכונים אפשריים כגון: זיהום ופגיעה בצוואר הרחם. 

גרידה – יתרונות מול חסרונות 

החסרונות הבולטים בשיטה זו באים לידי ביטוי בהכנה המוקדמת להליך הניתוחי ובתופעות הלוואי לאחר הפעולה הכוללות: דימום קל והתכווצויות ברחם. מנגד, יתרונות השיטה כוללים: 

  • הפלה בטוחה יחסית ובעלת סיכוי הצלחה גבוהים 
  • הליך המיושם כולו תחת פיקוח רפואי 
  • דימום קל וכאבים מוחלשים יחסית לאחר הפעולה הניתוחית 

הפלה תרופתית – כדורים 

הפלה תרופתית מהווה הליך פחות חודרני מהפלה ניתוחית והוא מיושם באמצעות 2 סוגי כדורים הגורמים להתכווצות של שרירי הרחם וכפועל יוצא מכך מתבצעת פליטה של התוכן ההיריוני. תהליך זה מיושם במסגרת פגישה עם הרופא המטפל במהלכה ניטלות התרופות ובמסגרת פגישת ביקורת נוספת מספר ימים לאחר נטילת הכדורים. חשוב לציין שהפלה בכדורים מיועדת לכלל הנשים, למעט כאלו הסובלות מבעיות קרישה ומחלות רקע ונשים הנוטלות מדללי דם. 

קראי גם על > הפלה פרטית

הפלה בכדורים – יתרונות מול חסרונות

הפלה בכדורים נחשבת לתהליך בטוח ויעיל עד לשבוע ה-9 להריון, כאשר חסרונות השיטה כוללים: זיהום (נדיר מאוד) והפלה שלא הושלמה במלואה. במצב זה, תידרש פעולת שאיבה על מנת להוציא את התוכן ההריוני במלואו. כמו כן, חשוב לציין את העובדה שעלול להתפתח דימום וגינלי במשך מספר ימים לאחר נטילת הכדורים. מנגד, יתרונות השיטה כוללים:

  • פעולה אשר אינה מצריכה הכנה מוקדמת 
  • פעולת הפלה לא פולשנית המבוצעת ללא צורך בהרדמה 
  • שיטה בטוחה יחסית ונוחה עבור רוב הנשים גם בהיבט הפסיכולוגי מכיוון שהיא לא נחשבת לפעולה חודרנית

הפלה בכדורים או גרידה – מה עדיף?

כפי שציינו בפתיח, גם הפלה בכדורים וגם הפלה ניתוחית (גרידה) מהוות שיטות הפלה נפוצות ובטוחות המיושמות תחת פיקוח רפואי. הבחירה באחת מהשיטות מומלץ שתעשה במסגרת היוועצות עם הרופא המטפל ובהתאם למצבה הרפואי של האישה. חשוב לציין שהפלה בכדורים מתאפשרת אך ורק עד השבוע ה-9 להריון, כאשר הפלה ניתוחית ניתנת לביצוע בחלק מהמוסדות הרפואיים הפרטיים עד השבוע ה-12 בהתאם להחלטת הצוות הרפואי ותהליך הכנה הכולל נטילת תרופות. 

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן