על תהליך ההחלמה מהפלה

נשים רבות בארץ ובעולם בוחרות לעבור הפלה, דבר שכמובן כרוך בלא מעט קשיים ומורכבויות. ההחלטה על הפסקת היריון הינה החלטה קשה ומורכבת, הדורשת לא מעט תעצומות נפש. מדובר על החלטה קשה, שלא מעט נשים נאלצות לבצע בכוחות עצמן, ולכן חשוב לעבור את התהליך באמצעות חברה מקצועית ואמינה, שמתמחה בתחום. אנו בחברת לימדיק נשמח לסייע וללוות אותך במהלך התהליך, מאחר ואין שום סיבה שתאלצי להתמודד עם המצב בצורה עצמאית. אנו נשמח ללוות ולייעץ לך לגבי תהליך הפסקת ההיריון וללוות אותך לכל אורכו, על מנת שתוכלי לחוש מוגנת ובטוחה יותר. אנו נשמח להתאים לך את הרופא המתאים ביותר עבורך, על מנת שתוכלי לעבור את ההפלה בצורה מקצועית ויעילה, תוך כדי דיסקרטיות מלאה ותמיכה מושלמת לכל אורך התהליך.

תהליך ההחלמה מההפלה – למה תוכלי לצפות?

חשוב להבין כי בארץ מתבצעות בכל שנה כ- 20 אלף הפלות חוקיות, המאושרות על ידי משרד הבריאות. חלק מההפלות מתבצעות באמצעות כדורים, בעוד שחלקן מתבצעות באמצעות הליך כירורגי. ההחלטה לגבי צורת הפסקת ההיריון תלויה בשבוע שבו נמצאת המטופלת, מאחר ועד שבוע 9 ניתן לבצע הפלה באמצעות כדורים, ואילו לאחר מכן יהיה צורך לבצע שאיבה וגרידה. הפסקת היריון כירורגית מתבצעת בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה ולכן היא נחשבת למורכבת ומסובכת יותר. לאחר הפרוצדורה המטופלת נמצאת בהשגחה למשך כשעה ולאחר מכן היא משוחררת לביתה. יש לזכור כי יהיה צורך לקחת אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהומים וכמובן להגיע לביקורת לאחר כחודש. לא ניתן לנהוג הביתה לאחר ההפלה ולכן יש צורך להגיע עם מלווה.

על תהליך החלמה מהפלה

תהליך ההחלמה מההפלה – מה כדאי לדעת מראש?

חשוב לזכור כי החזרה לשגרה לאחר ההפלה אינה מידית, אלא יש צורך לעשות זאת בצורה הדרגתית. לאחר הפרוצדורה רוב הנשים חשות התכווצויות בבטן התחתונה וסובלות מדימום. אך ישנן תופעות לוואי שנחשבות לנדירות יותר, ולכן הן מחייבות פניה מיידית למוקד או לרופא המטפל. מטופלת אשר סובלת מחום וצמרמורות לאחר ההפלה, קרישי דם גדולים, דימום כבד, כאבי בטן והתכווצויות חזקות שאינן מושפעות ממשככי כאבים, הפרשות בעלות ריח רע ותסמיני היריון, חייבות לפנות למוקד לצורך בדיקה מעמיקה יותר. כמובן שנשים שאינן סובלות מתופעות הלוואי האלו, יכולות לחזור לשגרה הדרגתית כבר ביום שלאחר ההפלה. מעבר לכך, כדאי לדעת כי הווסת הראשונה לאחר ההפלה אמורה להגיע בין חודש לחודש וחצי לאחר הפרוצדורה. חשוב להמתין עם יחסי המין עד לאחר סיום הדימום, תוך כדי הקשבה מלאה לגוף. ניתן לחזור להתאמן בצורה הדרגתית אך יש להימנע מהרמת משאות כבדים. כמו כן, אסור להיכנס לג'קוזי או להשתמש בטמפונים. 

אנו בחברת לימדיק נשמח לייעץ ולסייע לך לגבי הפלה פרטית ולגבי תהליך ההחלמה ממנה. אנו עובדים עם טובי הרופאים בתחום ונשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה ובכל בעיה. לפרטים נוספים, צרי קשר.

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן