מה באמת קורה בעיצוב שפתי הפות ולמה אני צריכה לצפות?

מה באמת קורה בעיצוב שפתי הפות ולמה אני צריכה לצפות?

אסתטיקה וגינאלית הוא תחום רפואי אסתטי מתפתח בשנים האחרונות במסגרתו מתקיימות פעולות שונות כגון: ניתוח להצהרת הנרתיק, שחזור קרום הבתולין ועיצוב והקטנת שפתי הפות.  

עיצוב שפתי הפות

עיצוב שפתי הפות – מה חשוב לדעת? 

עיצוב שפתי הפות הוא הליך טיפולי המיועד לנשים הסובלות מרפיון דפנות הנרתיק הנובע בין היתר ממום מולד, גיל המעבר ולידות מרובות. פעולה אסתטית נוספת הקשורה לעיצוב שפתי הפות מיועדת לצרכי הקטנת שפתי הפות בקרב נשים מבוגרות הסובלות משפתי פות מוגדלות ובקרב נשים המתמודדות עם שפתי פות מוגדלות מגיל לידה. חשוב לציין שגם במקרים של שפתי פות מוגדלות וגם במקרים של רפיון דפנות הנרתיק, הבעיה הוגינאלית עלולה לפגוע באיכות חיי המין של האישה ואף להיות מלווה במגבלות תפקודיות כאלו ואחרות בעיקר בעת ביצוע פעילות ספורטיבית. עיצוב והקטנת שפתי הפות ניתן לביצוע בשתי שיטות טיפול מרכזיות, האחת באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית לשפתי הפות והשנייה באמצעות הליך כירורגי המיושם על ידי גניקולוג מנתח. 

בשני המקרים, הטיפול מתאפשר אך ורק מגיל 18 ואילך ובשני המקרים קיימת חשיבות רבה לבדיקה מוקדמת אצל הגניקולוג על מנת לקבל חוות דעת רפואית מקצועית בכל הנוגע לשיטה המתאימה עבורכן 

בה באמת קורה בעיצוב שפתי הפות בשיטה הניתוחית ולמה יש לצפות? 

ניתוח לעיצוב שפתי הפות מיועד גם לנשים המתמודדות עם רפיון דפנות הנרתיק וגם לנשים המתמודדות עם שפתי פות מוגדלות, כאשר מטרת ההליך הניתוחי היא עיצוב שפתי הפות במקרים של רפיון והקטנת שפתי הפות במקרים של שפתי פות מוגדלות. הליך ניתוחי זה מיושם תחת הרדמה מקומית או מלאה והוא נמשך כשעה לערך. עם סיום ההליך הניתוחי נדרשת תקופת החלמה בת מספר שבועות במהלכה עלולים להופיע כאבים קלים באזור המנותח ואף דימום קל. בדומה לכל הליך ניתוחי אחר, גם בניתוח לעיצוב והקטנת שפתי הפות עלולים להיווצר סיבוכים אפשריים. ניתוח מסוג זה מומלץ שייעשה על ידי גניקולוג מנתח בעל התמחות רפואית בתחום האסתטיקה הוגינאלית. תוצאות הניתוח גם במקרים של ניתוח לעיצוב שפתי הפות וגם במקרים של ניתוח להקטנת שפתי הפות, הן לטווח הארוך. 

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן