התמודדות אחרי ביצוע הפלה

התמודדות אחרי ביצוע הפלה

הפלה יכולה להתבצע באמצעות כדורים, או באמצעות תהליך כירורגי וגם באופן טבעי.

במרבית המקרים, אין צורך לדאוג בגלל תופעות לוואי גופניות, אך תופעות כאלה הן בהחלט אפשריות.

לצד תופעות פיזיולוגיות, נשים רבות לאחר הפלה סובלות מקשיים רגשיים, אשר גם איתם ניתן להתמודד בהצלחה.

הליווי שאנחנו נותנים מסייע להתמודדות עם ההליך הבירוקרטי הכרוך בהפסקת הריון, אך גם מספק תמיכה רגשית והקלה משמעותית, לאורך הליך מורכב נפשית ופיזית.

תופעות לוואי נפוצות לאחר הפלה

תופעות לוואי נפוצות לאחר גרידה יכולות להיות בחילה והקאות, אשר נובעות בעיקר מהשפעת חומרי ההרדמה. גם כאבים באזור הרחם והנרתיק עשויים להתקיים יומיים לאחר ההליך הרפואי ואולי אף דימום, אשר עשוי להימשך עד שבועיים.

יחד עם זאת, רוב הנשים יכולות לחזור לשגרה בתוך מספר ימים, שכן הדימומים וההתכווצויות פוחתים עם הזמן. ניתן לחזור לפעילות גופנית מלאה בתוך מספר ימים, מלבד במקרים מיוחדים.

תופעות לוואי נדירות אחרי גרידה

גרידה נחשבת פעולה רפואית בטוחה עם שיעור סיבוכים נמוך מאוד. יחד עם זאת, לעיתים מבצעים גרידה בשלבים מתקדמים של ההריון ואז עולה הסיכוי לסיבוכים, אם כי הם נותרים נדירים גם במקרה הזה.

  • שאריות חומר הריוני ברחם לאחר גרידה – במקרה זה יש לבצע גרידה חוזרת כדי לרוקן את הרחם.
  • זיהום ברחם – מתבטא בחום גבוה וכאבי בטן תחתונה. ניתן לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה.

התמודדות אחרי ביצוע הפלה

דיכאון אחרי הפלה

הפלות יזומות, כמו גם הפלות טבעיות, יכולות להיות מלוות בתופעות נפשיות לא פשוטות.

חווית דיכאון אחרי הפלה מזכירה דיכאון אחרי לידה, אך מתרחשת לעיתים קרובות יותר, בגלל תחושות של אשמה ובושה, אשר חלק מהנשים מרגישות לאחר ההליך.

משום כך, ליווי מקצועי לאורך תהליך קבלת האישור, עד לביצוע ההפלה, כמו גם לאחריה, יכול לסייע מאוד בהתמודדות עם מצב מורכב זה.

במקרה של דיכאון קשה, ניתן ואף מומלץ לפנות לייעוץ נפשי מקצועי, שיכול להקל על התחושות במהירות.

קיום יחסי מין לאחר הפלה

לאחר ביצוע גרידה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין לשבוע לפחות, אלא אם עדיין קיימים דימומים. במקרה כזה כדאי להימנע מקיום יחסים עד לעצירת הדימומים.

מחזור אחרי הפלה

אפשר לצפות להופעה של וסת ראשונה, 4 – 6 שבועות לאחר ביצוע הפלה. לא להיבהל אם הדימום נמשך יותר מהרגיל.

הריון לאחר הפלה

טכנית, אפשר להיכנס להריון מיד לאחר הפלה, אבל רופאים ממליצים להמתין לפחות עד לאחר הופעת הווסת הראשונה אחרי גרידה, לפני שמתחילים לנסות שוב.

לסיכום, התמודדות אחרי הפלה יכולה להיות מורכבת ולכן אנחנו מציעים את השירות שלנו, לקבלת ליווי מקצועי, קשוב ורגיש לצרכים שלך. דברי איתנו ונשמח לעמוד לצידך לאורך כל הדרך!

 

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן