ניתוחים פלסטיים בישראל

ניתוחים פלסטיים בישראל: מה חשוב לדעת עליהם

ניתוחים פלסטיים קיימים כבר למעלה מ-100 שנה, והם עברו שינויים משמעותיים לאורך העשורים. במהותם, המטרה של ניתוחים מהסוג הזה היא לשנות את צורתם של איברים חיצוניים כדי להעניק להם מראה יותר פרופורציוני ואסתטי, וכיום ניתן לבצע שלל ניתוחים פלסטיים שכוללים הגדלת חזה, הקטנת אף, מתיחת פנים, וניתוחים קוסמטיים אחרים שנשים וגברים כאחד מבצעים. למרות שמדובר בהליכים נפוצים יחסית, ניתוח פלסטי הוא ניתוח תחת הרדמה שדורש מיומנות רבה מצד המנתח, ולכם חשוב שיהיה לכם את כל המידע על ניתוחים פלסטיים לפני שאתם קובעים תור לייעוץ.

מה ההבדל בין ניתוח פלסטי להליך קוסמטי?

אנשים רבים נוטים לבלבל בין טיפולים קוסמטיים מסוימים, כמו פילינג, מיצוקים, טיפולי לייזר למיניהם ובין ניתוחים פלסטיים, ולכן חשוב להבין את ההבדל בין שני הטיפולים הללו. ניתוח פלסטי הוא ניתוח שמתבצע בו חתך בעור שמטרתו לשנות את הצורה של אזור מסוים בגוף, ובעקבות זאת, נדרש זמן החלמה גדול יותר.

הליכים קוסמטיים אחרים אינם מתבצעים תוך ביצוע חתך בעור, וזמן ההחלמה שלהם קצר הרבה יותר לעומת ניתוחים פלסטיים. בנוסף, ניתוחים פלסטיים יתבצעו לרוב תחת הרדמה כללית מפני שהגוף עובר חיתוכים שדורשים להיות מורדמים. לעומת זאת, הליכים קוסמטיים סטנדרטיים מתבצעים לרוב בהרדמה מקומית או תחת אלחוש ואינם דורשים הרדמה כללית.

האם כל אדם יכול לעבור ניתוח פלסטי?

ניתוחים פלסטיים מתבצעים מגילאים צעירים מאוד ועד גילאים בוגרים. עבור תינוקות או ילדים, ניתוחים פלסטיים יהיו לרוב הליכים שנועדו לתקן מומים מולדים כאלו ואחרים, ואילו אצל אנשים בוגרים יותר, מדובר במרבית המקרים בהליכים קוסמטיים לשיפור המראה.

בשני המקרים חשוב לבצע בדיקות דם ובדיקות גופניות נוספות לפני הניתוח, תוך התייעצות עם רופא מומחה. ישנם מקרים בהם מחלות רקע מונעות מאנשים לעבור ניתוח פלסטי, ולכן חשוב שתעברו את הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שאתם מתאימים להליך שבחרתם.

איך לבחור מנתח פלסטי?

ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים מורכבים שדורשים סבלנות, מיומנות, והבנה מעמיקה על גוף האדם והאסתטיקה. נזקים מניתוחים פלסטיים הם קשים מאוד לתיקון ולעתים אפילו בלתי אפשריים, כך שחשוב שתבחרו רופא פלסטי שיעניק לכם שירות מיטבי. כיצד תדעו איזה רופא מתאים לכם? בפגישות ייעוץ לניתוח פלסטי, שימו לב לדברים הבאים:

  1. האם הרופא מספק לכם מידע מלא – פגישת ייעוץ על ניתוח פלסטי לא אמורה להיות קצרה מפני שהרופא המנתח אמור לספק לכם מידע מקיף על הניתוח שאתם רוצים לעבור. בפגישה הזו אתם צריכים לקבל מידע על ההכנות לניתוחים, מהלך הניתוח, הצוות שילווה את הרופא, תקופת ההחלמה, תרופות שתצטרכו ליטול, ביקורות עתידיות, מה עושים במקרה שעולות בעיות, וכל שאלה אחרת שתעלה לראשכם. לכן, חשוב שתבדקו אם הרופאים שאתם מתייעצים איתם מספקים לכם את המידע הזה ונותנים לכם מענה מלא על כל שאלה שיש לכם.
  2. האם יש הכנה למקרי חירום – גם מיטב הרופאים לא תמיד יכולים לחזות בעיות שעלולות לצוץ במהלך ניתוח או אפילו בתקופת ההתאוששות. לכן, חשוב שתבחרו ברופא ובמרפאה שמוכנים למצבי חירום, כלומר – יש להם בנק דם, מיון שפעיל סביב השעון ושירות טיפול נמרץ שיהיה זמין עבורכם בעת הצורך.
  3. חוות דעת של אנשים אחרים – כיום יש מגוון פורומים, קבוצות ובלוגים שמספקים מידע על כל תחום אפשרי, כולל תחום הפלסטיקה. חפשו במקומות האלו חוות דעת על רופאים שונים ותעזרו בכל גורם שיכול לתרום מניסיונו ולסייע לכם בבחירת הרופא וצמצמו את הרשימה לרופאים שיכולים להתאים לכם. אם זה אפשרי, דברו עם אנשים שעברו ניתוח אצל הרופאים שאתם שוקלים, וכך תוכלו לקבל חוות דעת מיד ראשונה על המטפלים בארץ.
  4. הדינמיקה עם הרופא – ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים פולשניים, ולכן זה חיוני שתרגישו בנוח עם הרופא או הרופאה שאתם בוחרים. בעת פגישת הייעוץ, שוחחו עם הרופא המטפל ובדקו כיצד אתם מרגישים במחיצתו. בקשו גם לראות תמונות של מטופלים שעברו ניתוחים כדי לראות את טיב העבודה שלו והאם הוא מביא לתוצאות כמו אלו שאתם רוצים.

בחרתי רופא לניתוח פלסטי. מה קורה עכשיו?

כאמור, חשוב לבחור רופא פלסטי בקפידה, ולמרות שמדובר בתהליך שעלול להיות ארוך – הוא שווה כל רגע. לאחר שתבחרו רופא פלסטי ותקבעו מועד לניתוח, עליכם לעשות כמה דברים נוספים כחלק מהפרוצדורה:

בדיקות דם ובדיקות רפואיות רלוונטיות – שלב חשוב שתפקידו לבחון אם אתם מתאימים לניתוח וכיצד צריך לבצע את ההרדמה.

חתימה על טופסי הסכמה – טפסים שתפקידם לקבל את ההסכמה שלכם בידיעה שאתם מודעים לסיכונים הכרוכים בניתוח פלסטי, ובוחרים לעבור את ההליך לאחר שקיבלתם את כל המידע הנחוץ בנושא.

פגישה עם הרופא המנתח – מומלץ בחום לא להסתפק בפגישה עם הרופא המנתח במפגש ייעוץ וביום הניתוח. נסו לקבוע גם תור יום לפני הניתוח או לכל הפחות שיחת טלפון כדי להעלות שאלות נוספות ולקבל מידע מהרופא שתצטרכו ביום עצמו.

פגישה עם הרופא המרדים – מלבד פגישה עם הרופא המנתח, חשוב גם שתיפגשו עם הרופא המרדים לפני יום הניתוח. עליכם לקבל מידע מקיף על רגישויות שעלולות לצוץ, למה עליכם לצפות בתהליך ההרדמה והתאוששות, לוודא שיש לרופא את כל המידע הרפואי עליכם, ועוד. בנוסף, תוכלו לשאול את הרופא המרדים שאלות שצצות בראשכם; אנשים רבים חוששים מההרדמה יותר מהניתוח עצמו, אך אם יהיה לכם את כל המידע בנושא, אתם תיכנסו לניתוח בראש שקט ועם כמה שפחות לחצים.

ניתוחים פלסטיים מהווים חלק בלתי נפרד מעולם האסתטיקה, ומדי שנה מספר האנשים שעוברים את הניתוחים הללו הולך ועולה. מכיוון שמדובר בהליכים פולשניים שדורשים הרדמה, חשוב שתהיו בטוחים שאתם נמצאים בידיו של רופא מיומן ואמין, והמידע מעלה יעזור לכם למצוא את הרופא המתאים לכם ביותר וליהנות מתוצאות מיטביות, בדיוק כמו שרציתם.

אולי גם יעניין אותך

גרידה מול הפלה בכדורים

ההחלטה לעבור הפלה יזומה לסיום מוקדם של הריון היא החלטה שאלפי נשים עושות מדי יום בישראל. כדי לבצע את ההליך באופן בטוח, את יכולה לבחור בין שתי שיטות לביצוע הפסקת הריון מוקדמת – הפלה באמצעות כדורים והפלה באמצעות גרידה, והמידע מטה יעזור לך להחליט איזו מהשיטות מתאימה לך יותר, מבחינה גופנית וגם נפשית.

למאמר המלא

מהם הסיכונים בהפלה?

הפסקת הריון יזומה, בין שהיא נובעת מהחלטה רצונית או מסיבות רפואיות, מאפשרת לנשים ברחבי הארץ לעבור הליך שמבוקר על ידי רופא. אולם, כאשר עוברים הפלה, ישנם סיכונים שחשוב להכיר כדי להיות מוכנים לתוצאות ההליך וההשלכות הגופניות שלו

למאמר המלא
דילוג לתוכן